Biology

درباره وبلاگ

دانشجوی Phd سیستماتیک گیاهی دانشگاه خوارزمی، فوق لیسانس گیاه شناسی دانشگاه تهران، لیسانس علوم گیاهی دانشگاه فردوسی مشهد و دبیر زیست شناسی شهرستان بیرجند _ خراسان جنوبی. علاقمندی ها: علوم زیستی. ضمناً استفاده از تصاویر و مطالب سایت با ذکر منبع آن بلامانع است. پی افکندم از نظم وبلاگی بلند- که از اسپم و وُرم و ویروس نیابد گزند اگر هکّری لااقل مرد باش- چوحرفی گزیدی جوانمرد باش!!! در ضمن این وبلاگ در ستاد ساماندهی پایگاه های اینترنتی ثبت شده و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران است: http://peyvandha.ir/4-3.htm و http://samandehi.ir/ یوزرنیم تلگرام: bestbotanist@

Biology

تیره عرعریان/Simaroubaceae

جمعه 4 8 1397 9:46

با سلام

Ailanthus altissma (Mill.) Swingle
درخت عرعر*
برگ ها مرکب فرد شانه ای با حداکثر 25 برگچه
و اغلب با دندانه ای درشت در قاعده
میوه مجموعه 5-2 فندقه بالدار یا سامار
مصارف و کاربردها: پوست گیاه ضد کرم، انگل و در درمان اسهال بویژه اسهال خونی  و آسم ، سوزاک و مالاریا  وتخلیه رحم کاربرد دارد.خاصیت ضد اسپاسم داشته و کند کننده ضربان قلب است.
رفرنس: شناخت گیاهان دارویی و معطر ایران- دکتر مظفریان-صص 26-1025
تجربه شخصی:
به علت رشد سریع در باغات و بالا رفتن درختان قیم دوستی چون انگور از آن برداشت  میوه این قبیل درختان را با مشکل روبرو می کند و گرچه انگورها به علت بوی بد(آللوپاتیک) درخت مدت ها از گزند زنبورهای قرمز در امان می مانند ولی باغداران به عنوان درخت مزاحم و هرز به آن نگاه می کنند و سریع پایه های آن را ریشه کن می کنند.

انگورهای روییده بر تنه درخت عر

گیاهشناسی:

درختی به ارتفاع حداکثر 20 متر- پوست صاف و برهنه.اغلب بحالت جوان با جا زخم های افتادن برگ ها.

پراکنش جهانی:

منشا آن کشور چین است.

پراکنش جغرافیایی در ایران: وارداتی است و در تهران، گیلان و مازندران در اغلب نقاط مرطوب و گاهی خشک کوهستانی دیده می شود و در فضای سبز و به منظور جنگل کاری کاشته شده است.


(0) نظر
X